Fer un cop d’ull a l’empresa des del punt de vista sociològic ens permet descobrir oportunitats i mancances de l’equip a nivell més personal i proper que no pas analitzar dades, estadístiques i beneficis. El factor social té un paper més important del que potser ens pensem.
Tenim a les mans un llibre de José
manuel Santa Cruz Chao, un tècnic urbanista titulat a la Universidad Politécnica de Madrid, doctorat al Istituto de Ciencias Sociales y Ambientales de la Universidad
Complutense de Madrid. Ha sigut professor universitari impartint
assignatures d’urbanisme i sociologia.
Ens trobarem un capítol introductori
sobre la sociologia , els orígens, els actes socials, el coneixement humà i la
evolució de la teoria sociològica. Després entrant en matèria es contextualitza
la sociologia dins de l’empresa, qui paper hi té, com a evolucionat al llarg
del temps i cap a on va.
Arribem a la conclusió que la sociologia es part fonamental de l’empresa
que s’ha d’analitzar i treballar com tots el altres àmbits que formen part del
dia a dia empresarial i és un dels llocs on més relacions socials tenim amb les
persones, hem d’aprofitar aquesta lectura per a entendre millor les relacions
humanes.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada