dimecres, 15 de març del 2023

Baixada als inferns


No parlarem de Dante Alighieri i la Divina Comèdia en aquesta entrada. L'infern del que parlarem es troba en el quotidià. I en Harry Crews és un mestre disseccionant-lo. Encara que sigui difícil posar-li una etiqueta, és un dels exponents de l'anomenat "southern gothic", no és un escriptor de masses però, no podem ni volem deixar que passi desapercebut. Així resumia en una entrevista una part de la seva vida:

"Vaig néixer el 7 de juny de 1935 al final d'un camí de sorra del comtat de Bacon, Georgia. Un camí molt llarg. El meu pare va morir quan jo era un nadó i la meva mare, sense una altra cosa que simple coratge,  tota una vida de desesperació i falta d'alternatives, ens va criar a mi i al meu germà. Vaig anar a la Universitat de Florida. Dos anys després, ofegant-me entre la Veritat i la Bellesa, vaig deixar la universitat per una moto Triumph. Em vaig dirigir cap a l'oest un clar matí de primavera amb set dólars i cinquanta-cinc centaus a la butxaca. Vaig estar a la presó de Glenrock, Wyoming; un indi blackfoot al que li faltava una cama em va fotre una pallissa en una reserva de Montana; vaig fregar plats a Reno: vaig collir tomàquets als afores de San Francisco; un home que es pensava que era Crist em va expulsar el dimoni que portava a dins a Colorado Springs i a Chihuahua vaig fer-me amic d'un pilot obssessionat amb les alforges de les motos... Vaig tornar coixejant a la Universitat de Florida, purificat i santificat, disposat a absorbir tot el que quedés de Veritat i Bellesa. I així són les coses. Actualment, dono classes d'anglès a Fort Lauderdale, Florida. Estic casat amb una noia molt guapa que sap escriure a màquina. Hem tingut dos fills. El més gran es va ofegar en 1964. L'altre té quatre anys."

Crews, va morir al 2012 als 76 anys per complicacions d'una neuropatia. 

Clicant AQUÍ podreu veure els llibres disponibles a la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona.



0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada