La sostenibilitat és un dels conceptes claus de l’economia i la societat actual, en una època on lluitem desesperadament contra el canvi climàtic i el malbaratament de menjar, per exemple. Una de les indústries que més està sent qüestionada, a part de l’energètica, és la de la roba que aglutina, per a la seva desgràcia, un bon grapat de temes polèmics al seu voltant. Ja podem parlar de les condicions de les persones que treballen en països llunyans perquè nosaltres tinguem roba a bon preu, de la contaminació que generen les fàbriques tèxtils i del transport que implica portar contenidors des de l’altra part del món o de les compres impulsives de la gent que acaba amb armaris impossibles amb roba que pràcticament no s’ha fet servir.
Per aquests motius, el mateix sector de la moda està qüestionant-se la seva forma de treballar, aplicant per exemple el concepte de “moda circular” no només a la seva producció sinó també amb la relació que tenen amb els clients. Sota aquest epígraf podem trobar accions com la promoure una compra més responsable, vestir la roba durant més temps, reparar-la, donar-la o fer servir criteris d’impacte ecològic a l’hora de produir i dissenyar les peces.
Enllaç al catàleg Aladí:
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada