Considerat el pare de la neuroeducació, Gerhard Preiss, catedràtic de la Universitat de Friburg (Alemanya), va plantejar per primera vegada el 1988 una nova disciplina que tingués en compte la didàctica i coneixement i la va anomenar neurodidàctica.
Durant aquests anys s’han fet nombrosos estudis i s’han pogut comprovar científicament algunes premisses en benefici de la neuroeducació, com ara determinar que les emocions influeixen considerablement en el procés d’aprenentatge, que el cervell es capaç d’adaptar-se durant tota la vida, que el joc facilita en gran mesura l’assoliment del coneixement i també determinar possibles trastorns d’aprenentatge. Així doncs haurem de seguir amb atenció com evoluciona aquesta branca de l’aprenentatge.
Enllaços d’interès d’interès:
Defincició:
https://ca.wikipedia.org/wiki/Neuroeducaci%C3%B3
Article:
https://www.uoc.edu/portal/ca/news/actualitat/2019/250-neuroeducacio.html
Article2:
https://criatures.ara.cat/blogs/trivium/neuroeducacio-implicacions-aula_132_2636243.html
Cerques al Catàleg Aladí:
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada